نگرانی‌ های مهم در مراحل چاپ مقاله isi

نگرانی‌ های مهم در مراحل چاپ مقاله isi : برای نوشتن منبع بایستی به نوع آن توجه کنید تا از خطاهای احتمالی دوری کنید.تمام کتابها ، نوشته ها و مواردی که شما در نوشتن از آن ها استفاده کرده اید را در قسمت منابع ، با آوردن نام نویسنده ذکر کنید.

۱٫ راهنمایی‌ها و حوزه‌های تخصصی مجله مدنظر را در قسمت مشخص‌شده هر ژورنال به‌دقت مطالعه کنید.

پس از بازخوانی و ویرایش مقاله خود، حوزه کاری مجلات مختلف را بررسی کنید و مناسب‌ترین ژورنال را با توجه به رشته و سپس عنوان مقاله خود انتخاب کنید. این کار شانس پذیرش مقاله شمارا افزایش می‌دهد. قدم بعدی دانلود راهنمای نویسندگان از سایت مجله انتخابی است. بدین منظور راهنما را به‌طور کامل مطالعه کنید و اطمینان حاصل کنید نکات ذکرشده در مقاله شما رعایت شده است.

۲٫ با انتخاب عنوان و چکیده مناسب برای پژوهش خود، مقاله را برای نگاه اول جذاب کنید.

چکیده و عنوان مقاله از جهت این‌که اولین مطالب مشاهده‌شده داوران از مقاله شما خواهد بود، اهمیت زیادی دارد. نکات زیر را در رابطه با آن‌ها و در نحوه چاپ مقاله isi رعایت کنید:

عنوان: عنوان مقاله باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که زمینه اصلی تحقیق را به‌طور واضح مشخص کند.

چکیده: بایستی به‌دقت نگارش شود و هدف تحقیق را مشخص سازد. بایستی به‌طور خلاصه به مشکل اصلی، یافته‌های اصلی مقاله خود و روش تحقیق اشاره کند.

۳٫ یک ویرایش اساسی و حرفه‌ای برای کل مقاله خود از چکیده تا نتیجه‌گیری و منابع اعمال کنید.

کلیدی‌ترین ویژگی یک نوشته علمی باکیفیت، وضوح و شفافیت آن است و توصیه می‌شود قبل از ارسال مقاله، این مطلب را به‌طور کامل در تمام بخش‌های تحقیق مورد ارزیابی قرار دهید. اولین نکته‌ای که توسط ویراستار مقاله ارزیابی می‌شود، شفافیت نوشته است.

۴٫ نکاتی را که ویراستار جهت ویرایش کلی یا جزئی بیان کرده را اعمال کنید

گاهی اوقات ویراستاران مواردی را برای ویرایش متن اصلی برای نویسنده ارسال می‌کنند که ممکن شامل تغییرات جزئی یا کلی برای اعمال در متن مقاله باشند.  در نحوه چاپ مقاله isi این موارد بایستی به‌دقت و به‌طور کامل طبق چیزی که ویراستار عنوان کرده است ویرایش شوند و مقاله ویرایش شده برای ویراستار ارسال شود.

۵٫ نکاتی را که ویراستار جهت ویرایش کلی یا جزئی بیان کرده را اعمال کنید

گاهی اوقات ویراستاران مواردی را برای ویرایش متن اصلی برای نویسنده ارسال می‌کنند که ممکن شامل تغییرات جزئی یا کلی برای اعمال در متن مقاله باشند.  در نحوه چاپ مقاله isi این موارد بایستی به‌دقت و به‌طور کامل طبق چیزی که ویراستار عنوان کرده است ویرایش شوند و مقاله ویرایش شده برای ویراستار ارسال شود.