نحوه چاپ داستان کوتاه ، ۱۰ گام برای چاپ داستان کوتاه

نحوه چاپ داستان کوتاه ، راهنمای کامل : من همیشه با این سوال مواجه می شوم: چگونه یک داستان کوتاه منتشر کنم؟ نوشتن و انتشار داستان های کوتاه بهترین راه برای نشان دادن نام و کار شما برای شروع به تثبیت خود به عنوان یک نویسنده است. اما روند انتشار داستان های کوتاه در ابتدا می تواند کمی سخت به نظر برسد. از کجا آغاز کنم؟ چگونه می توانم مکان هایی را پیدا کنم که داستان های کوتاه منتشر می کنند؟ چگونه یک داستان کوتاه را برای انتشار ارسال کنم؟ آیا مراحل چاپ داستان با چاپ کتاب متفاوت است؟َ

نحوه انتشار یک داستان کوتاه

جای فکر کردن زیاد است و من بیش از یک نویسنده را دیده ام که از نوشتن آن خوشحال هستند و نیازی به انتشار ندارند.

مسئله این است که وقتی می دانید چه کار می کنید، انتشار داستان های کوتاه آنقدرها هم که به نظر می رسد ترسناک نیست.

۱۰ گام برای چاپ داستان کوتاه

اگر به دنبال یک راهنمای سریع هستید، در اینجا ده مرحله برای انتشار داستان کوتاه خود را دنبال کنید.

برای توضیح مفصل در مورد چگونگی تسلط بر هر مرحله از فرآیند و انتشار داستان کوتاه خود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

از نوشتن تا انتشار: سفر کامل تا انتشار داستان کوتاه

این مقاله به طور خاص بر نحوه ارسال داستان خود برای انتشار تمرکز دارد

  1. انتشارات خود را انتخاب کنید بهترین راه برای انتشار یک داستان کوتاه، انتخاب یک نشریه و سپس نوشتن داستان برای آن نشریه است. چرا این بهترین راه است؟ زیرا داستان شما از قبل برای یک نشریه طراحی شده است تا داستانی که به نوعی مناسب باشد. داستان هایی که به نوعی مناسب هستند، احتمال کمتری برای پذیرفته شدن برای انتشار دارند.
  2. داستان خود را برنامه ریزی کنید هنگامی که محل ارسال را انتخاب کردید، وقت آن است که داستان را برنامه ریزی کنید.
  3. پیش نویس اول و دوم خود را بنویسید. من همیشه توصیه می کنم اولین پیش نویس یک داستان کوتاه را در یک جلسه بنویسید. اینطوری منسجم تر می شود. حتما بین پیش نویس ها استراحت کنید تا بتوانید با چشمانی تازه ویرایش کنید!
  4. بازخورد دریافت کنید و پیش نویس نهایی خود را ویرایش کنید. نمی توانم تاکید کنم که دریافت بازخورد چقدر برای فرآیند نوشتن اهمیت دارد. شما باید بدانید که آیا داستان شما منطقی است یا خواننده را خسته می کند.

    محل انتشار داستان های کوتاه

    اولین قدم در انتشار داستان کوتاه شما این است که تصمیم بگیرید کجا منتشر کنید. زمانی که آماده انتشار داستان کوتاه خود هستید، چندین گزینه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید:

    1. گلچین یا انتشار در مجموعه داستان

    گلچین ها مجموعه ای از داستان های کوتاه از نویسندگان مختلف است. آنها اغلب مضمون هستند و یا به ازای هر کلمه پرداخت می کنند یا یک پرداخت ثابت. برخی حق امتیاز پرداخت می کنند، اما این نادر است.

    هنگامی که شما در یک گلچین منتشر می کنید، حقوق انتشار خود را برای یک دوره مشخص به آنها می فروشید. (توجه: این بدان معنا نیست که حق چاپ را می فروشید. حق چاپ همیشه متعلق به شماست از لحظه ای که داستان را نوشته اید. هرگز حق چاپ را به کسی نفروشید.)

    این بدان معناست که شما مجاز به انتشار مجدد داستان در جای دیگری تا زمانی که زمان توافق شده تمام نشده است، ندارید. سپس تمام حقوق به شما باز می گردد و می توانید داستان را در جای دیگری به عنوان تجدید چاپ منتشر کنید.

    1. چاپ داستان کوتاه در مجلات ادبی

    مجلات ادبی، نشریاتی هستند که بر نوشتن خلاق تمرکز دارند. آنها فقط برای کار “ادبی” نیستند. تعداد زیادی مجلات ادبی ژانر وجود دارد!

    مانند گلچین ها، شما حقوق انتشار خود را برای مدت معینی به مجله می فروشید.

    1. انتشار داستان کوتاه به صورت پادکست

    همه یک پادکست خوب را دوست دارند و تعداد زیادی پادکست وجود دارد در آنجا داستان های کوتاه می خرند. این پادکست ها خیلی باحال هستند. آنها داستان شما را می گیرند و آن را با جلوه های صوتی و صداپیشگان تولید می کنند. به برنامه رادیویی قدیمی فکر کنید.

    1. خود نشر

    به لطف اینترنت، هر کسی می‌تواند آثار خود را منتشر کند. آمازون و Draft2Digital انتشار خود را در تمام خرده فروشان آنلاین و همچنین کتابخانه ها نسبتاً آسان می کنند. شما حتی می توانید داستان خود را به صورت چاپی از طریق این شرکت ها در دسترس قرار دهید.

    مزیت اینجا این است که هر بار که یک کپی را می فروشید، حق امتیاز دریافت می کنید. نکته منفی این است که احتمال کمتری دارد که تعداد زیادی نسخه بفروشید.

    1. وب سایت شما

    اگر وب‌سایت نویسنده ندارید، باید قویاً به راه‌اندازی آن فکر کنید (در اینجا به این صورت است). می‌توانید نسخه‌های خود را در آنجا به اشتراک بگذارید، یک لیست ایمیل بسازید، و در جستجوی Google نشان داده شوید. سایت ها همچنین روشی جالب برای معرفی آثار خود به خوانندگان با داستان های رایگان هستند.

    اکنون که گزینه های چاپ کتاب داستان کوتاه را می دانید، چگونه انتخاب می کنید؟

    پاسخ به اهداف شما برای داستان بستگی دارد.

    آیا می خواهید آن را با یک گروه منتخب از افراد به اشتراک بگذارید؟ آیا می خواهید لیست ایمیل یا دنبال کننده های اجتماعی خود را بسازید؟ با وب سایت خود بروید

    اگر می‌خواهید به سمت ایجاد خوانندگان گسترده‌تر حرکت کنید، می‌خواهید بیشتر پیش بروید. شما می خواهید به مجموعه ها، مجلات ادبی و پادکست ها نگاه کنید.

    اگر پول انگیزه اصلی شماست، همین الان به شما می گویم که بهتر است آن را فراموش کنید. اکثر نشریات داستان کوتاه پول کمی برای پرداخت به مشارکت کنندگان دارند. با انتشار آنها ثروتمند نخواهید شد.

    و این خوب است! چرا؟ زیرا هدف انتشار، ایجاد خوانندگان است.

    هدف از انتشار این است که با خوانندگان بیشتری ارتباط برقرار کند. داستان های کوتاه خود را زودتر و اغلب منتشر کنید!

    نحوه ارسال یک داستان کوتاه برای انتشار: فرآیند کامل ۱۰ مرحله ای

    هنگامی که داستان خود را به بهترین شکل ممکن ویرایش دادید، آماده ارسال هستید. اما چگونه می توانید آن را انجام دهید؟ آداب حرفه ای برای ارسال چیست؟ قبل از ارسال ایمیل به ویرایشگر چه چیزی را باید آماده کنید؟

    در اینجا مراحل ارسال داستان کوتاه به انتشارات کتاب آمده است:

    1. دستورالعمل ها را بخوانید

    نود و نه درصد از نشریات دارای دستورالعمل هایی در وب سایت های خود هستند. احتمالاً در هنگام انتخاب نشریه خود آنها را خوانده اید، اما باید دوباره آنها را بخوانید.

    دستورالعمل ها بسیار مهم هستند و شما باید از آنها پیروی کنید. انتشاراتی وجود دارد که اگر از قوانین پیروی نکنید، داستان شما را بدون خواندن آن رد می کنند.

    اگر کوچک به نظر می رسد، ممکن است اینطور باشد، اما به عنوان فردی که قبلا گلچین ها را ویرایش کرده است، می توانم به شما بگویم که اگر نویسنده دستورالعمل ها را دنبال نکند، دردسر بزرگی است. و آخرین چیزی که می خواهید این است که ویرایشگر را آزار دهید.

    به یاد داشته باشید، آنها هر بار که برای ارسال باز می شوند، صدها نسخه خطی دریافت می کنند. آنها وقت ندارند با نویسنده ای که نمی تواند دستورالعمل ها را دنبال کند، سروکار داشته باشند. بعلاوه، بی ادبی است و نشان دهنده عدم اشتیاق نشریه برای نادیده گرفتن قوانین است.

    تکرار می کنم: دستورالعمل ها را بخوانید و آنها را دنبال کنید.

    1. به ضرب الاجل ها توجه کنید

    ضرب الاجل ها به دلایلی وجود دارد. آنها در وب سایت انتشارات فهرست می شوند و شما باید از آنها پیروی کنید. فکر نکنید که می توانید با بهانه ای یک روز دیرتر دزدکی وارد شوید. اگر مهلت را از دست دادید، باید منتظر بمانید تا انتشار دوباره باز شود یا در جای دیگری ارسال کنید.

    نکته حرفه ای: ضرب الاجل ها را در تقویم یادداشت کنید یا از یک برنامه برای پیگیری استفاده کنید. شما باید این موارد را مانند ضرب الاجل کلمه پیگیری کنید

    1. نسخه خطی خود را به درستی قالب بندی کنید

    یک نسخه خطی با فرمت نامناسب یکی دیگر از آزار و اذیت ویراستاران است. برخی از نشریات دستورالعمل‌های قالب‌بندی خاصی دارند که می‌خواهند از شما پیروی کنید (دوباره، دستورالعمل‌ها را بررسی کنید)، اما بیشتر آنها صرفاً داستان شما را در قالب دست‌نویس استاندارد می‌خواهند.

    مواردی که باید به آنها توجه ویژه داشت:

    برای تورفتگی پاراگراف‌ها از تب یا فاصله استفاده نکنید. باید تورفتگی ها را در واژه پرداز خود تنظیم کنید (۵٫۵ اینچ استاندارد است).

    از فونت معمولی استفاده کنید Times New Roman یا Courier در اولویت هستند. فانتزی نشو. سیاه، ۱۲ نقطه، فونت دو فاصله نیز استاندارد است.

    حاشیه ها باید ۱ اینچ باشد.

    اگر داستان‌های خود را هنگام نوشتن در قالب Shunn قالب‌بندی کنید، بسیار آسان‌تر می‌شود تا بعداً مجبور نباشید آن‌ها را تغییر دهید.

    1. بیوگرافی تهیه کنید

    شما باید همیشه یک بیوگرافی کوتاه و به روز شده نویسنده آماده داشته باشید. بیو ها به صورت سوم شخص نوشته می شوند و اغلب لازم است کمتر از صد کلمه باشد. (شاید بخواهید دو مورد را تهیه کنید: یکی زیر پنجاه کلمه و دیگری زیر صد.)

    اگر داستان هایی را در نشریات دیگر منتشر کرده اید، می توانید آنها را فهرست کنید. سه مورد جدیدترین یا سه مورد از بهترین ها را انتخاب کنید، همه چیزهایی را که تا به حال منتشر کرده اید فهرست نکنید.

    اگر کتاب چاپ شده ندارید، نگران نباشید! فقط آن قسمت را کنار بگذارید.

    1. مقدمه ای کوتاه را آماده کنید

    خلاصه ای یک تا دو جمله ای از داستان شما ، همچنین می‌شنوید که آن را مقدمه، خلاصه یا لاگین می‌نامند.

    مهم: هر نشریه ای این را نمی خواهد. در واقع، بیشتر این کار را نمی کنند. اگر آنها به طور خاص نمی گویند که یک پیش فرض، خلاصه کوتاه، پیش زمینه داستان و غیره در دستورالعمل ها می خواهند، برای آنها ارسال نکنید.

    من توصیه می کنم در این مرحله یکی را تهیه کنید. بعداً وقتی نکته دقیق داستان خود را فراموش کردید و نیاز به داشتن آن دارید، آسان تر خواهد بود. همچنین استرس کمتری دارد که یک مورد قبل از ارسال آماده شود.

    1. نامه پوششی بنویسید

    نامه های همراه آنقدرها هم که به نظر می رسد دلهره آور نیستند. آنها در واقع فقط چند جمله برای معرفی خود و داستان شما هستند.

    نیازی نیست یک صفحه را با چند پاراگراف پر کنید. در واقع، این کار را نکنید! ویراستاران نمی خواهند بیشتر از خواندن داستان شما برای خواندن نامه شما وقت بگذارند، و نیازی ندارند که بدانند چه چیزی باعث شده شما بنویسید یا چند حیوان خانگی دارید.

    در اینجا چیزی است که در یک نامه پوششی نیاز دارید:

    درود (ویراستار محترم معمولاً خوب است)

    عنوان داستان و تعداد کلمات

    اختیاری: خلاصه داستان (باز هم، این کار را انجام ندهید مگر اینکه نشریه آن را بخواهد.)

    هر چاپ کتاب قبلی (اگر نداشتید خوب است. فقط از این مطلب بگذرید. نگویید که تازه کار هستید یا این اولین داستان شماست.)

    ممنون و امضا کن

    در اینجا یک مثال است:

    ویراستار عزیز،

    لطفاً داستان کوتاه ۱۸۰۰ کلمه ای من، “عنوان داستان” را برای انتشار در مجله تصادفی در نظر بگیرید.

    نوشته‌های من در انواع نشریات آنلاین و چاپی، از جمله Random Anthology I، Unusual Anthology Vol. II، و مجله با عنوان.

    از وقت و توجه شما ممنونیم.

    خالصانه،

    اسم شما

    1. داستان را ارسال کنید

    اکثر نشریات ارسال ایمیل را دریافت می کنند. برخی از سیستم‌های دیگر مانند فرم‌های موجود در سایت خود، Moksha، Hey Publisher یا Submittable استفاده می‌کنند. در دستورالعمل های انتشارات خواهید دید که کجا و چگونه داستان خود را ارسال کنید.

    به دستورالعمل ها توجه ویژه ای داشته باشید.

    نامه خود را در متن ایمیل خود بچسبانید. به احتمال زیاد، مگر اینکه داستان شما یک قطعه فلش باشد یا در حال ارسال شعر باشید، داستان خود را به ایمیل پیوست می کنید. این روش استاندارد برای ارسال است، اما مطمئن شوید که نشریه انتخابی شما آن را می‌خواهد.

    مطمئن شوید که نوع فایلی را که نشریه می خواهد یادداشت کرده اید. برخی با فرمت DOCX ساده مشکلی ندارند، اما برخی RTF می خواهند. می توانید نحوه ذخیره فایل را در منوی SAVE AS تغییر دهید.

    مطمئن شوید که داستان شما ضمیمه شده است قبل از ارسال ایمیل!

    مطمئن شوید که خط موضوع ایمیل را درست تایپ کرده اید. (باز هم دستورالعمل ها.) اگر این کار را نکنید، ممکن است در فیلتر هرزنامه گم شود. اگر دستورالعمل خاصی در مورد موضوع ایمیل وجود ندارد، به این آدرس بروید: ارسال – عنوان داستان شما – نام خانوادگی شما.

    ایمیل خود را تصحیح کنید!

    بعد از انجام همه این کارها، یک نفس عمیق بکشید. وقتشه.

    SEND را بزنید!

    1. دوباره ارسال کنید

    بررسی کنید که آیا نشریه انتخابی شما امکان ارسال همزمان را دارد یا خیر. اگر این کار را انجام دهند، به این معنی است که شما می توانید داستان خود را در حالی که منتظر تصمیم هستید برای انتشارات دیگر ارسال کنید.

    من به شدت توصیه می کنم تا جایی که می توانید برای انتشارات ارسال کنید. نرخ پذیرش برای مجموعه‌ها و مجلات بسیار پایین است، بنابراین اگر آن داستان را در اختیار هرچه بیشتر ویراستاران قرار دهید، شانس انتشار خود را افزایش می‌دهید!

    1. ارسال خود را ثبت کنید

    شما باید مکان ارسال را، زمان ارسال، زمانی که انتظار دارید پاسخ دهید و پاسخ چه بوده است را پیگیری کنید.

    1. صبر کنید

    به احتمال زیاد قبل از شنیدن چیزی از انتشارات، مدتی منتظر خواهید بود. این یک فرآیند سریع نیست و اغلب انتظار برای پاسخ عذاب آور است، به خصوص اگر در کل فرآیند ارسال مقاله تازه کار باشید.

    عمومی ترین زمان پاسخگویی مورد انتظار در دستورالعمل‌هایشان ذکر شده است، اما اغلب دیر انجام می‌شوند. صبور باش. آنها صدها داستان را غربال می کنند. هر کاری که انجام می‌دهید، برای درخواست به‌روزرسانی از آنها ایمیل ندهید (مگر اینکه دستورالعمل‌های آن‌ها بگوید که ممکن است پس از مدتی مشخص شود). انجام این کار غیرحرفه ای است و از نظر سردبیر امتیازی برای شما به همراه نخواهد داشت.