سئوی محلی چیست؟

سئوی محلی چیست؟ Local SEO  در واقع درباره کارهایی صحبت می‌کند که در مورد بهینه‌سازی رتبه سایت برای دریافت ترافیک بیشتر از سوی مخاطبان محلی باید انجام دهید. اگر مالک یک کسب و کار محلی مانند پیرایشگاه یا مغازه خواروبار فروشی یا حتی داروخانه هستید، اولین کاری که برای جذب مخاطبان محلی باید انجام دهید این است که به آنها بگویید کسب و کار شما کجا قرار دارد و در دنیای واقعی نیز می‌توانید خدمت‌رسانی کنید. بنابراین، حتی اگر هیچ بازدیدکننده‌ای به محل کار شما سر نزند، حداقل توانسته‌اید با کسب و کار خود افراد زیادی در آن محل را هدف قرار دهید. برای انجام چنین کاری، بهینه‌سازی‌هایی لازم است که به آن سئوی محلی (Local SEO) گفته می‌شود.

به طور خلاصه، سئوی محلی سئویی است که برای یک موقعیت مکانی خاص انجام می‌شود تا بتوانید مخاطبان هدف بیشتری از آن محدوده جذب کنید.

سئوی محلی چطور روی کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد؟

در ادامه به اهمیت و تاثیرگذاری سئوی محلی در کسب و کار شما می‌پردازیم:

1. به مشتریان اطلاعات کسب و کار شما را ارائه می‌دهد

سئوی محلی به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا دقیقا بدانند با چه کسب و کاری در تماس هستند. آنها به سادگی می‌توانند در چند دقیقه درباره‌ مواردی چون WiFi رایگان در محل، پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه و بسیاری از موارد دیگر اطلاعات به دست آورند. شاید این موارد به نظر شما پیش‌و‌پا افتاده باشد، ولی نشان می‌دهد که برای برخی از مشتریان خیلی مهم است.

2. به مردم کمک می‌کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند

بسیاری از جستجوهای اینترنتی توسط افرادی انجام می‌شود که به دنبال محصولات و خدمات مورد نیاز خود هستند و اگر بهینه‌سازی محلی به درستی انجام شود، در نتیجه در همان لحظه‌ اول می‌توانند کسب و کار شما را در صفحه جستجو پیدا کنند و به احتمال زیاد خیلی زود به شما سر بزنند.

3. اگر سایت هم نداشته باشید برای کسب و کارتان مفید است

وب‌سایت ابزاری بسیار خوب برای ترویج و تبلیغ یک کسب و کار است، اما اگر سایت هم نداشته باشید، به کمک سئوی محلی مخاطبان می‌توانند جزئیاتی از کسب و کار شما مانند آدرس و شماره تلفن را به دست آورند. این کار کمک می‌کند تا افراد زیادی از حضور شما باخبر شوند و تعدادی از آنها بعد از دیدن اطلاعات با شما تماس بگیرند یا به صورت حضوری مراجعه کنند.

4. سرنخ‌های باکیفیت و نرخ تبدیل بالا برایتان فراهم می‌کند

مردم زمانی اقدام به جستجو می‌کنند که به چیزی نیاز داشته باشند. وقتی کسب و کار ارائه‌دهنده راهکار موردنیاز خود را پیدا کنند، به صورت خودکار تبدیل به مشتری شما می‌شوند. بنابراین اکثر این سرنخ‌هایی که از سئوی محلی می‌آیند واقعی هستند و نرخ تبدیل شما را بالا می‌برد.

5. در بین مخاطبان اعتمادسازی می‌کند

هر چه اطلاعات بیشتری از شما در اینترنت وجود داشته باشد، مردم بیشتر به کسب و کارتان اطمینان می‌کنند. به محض اینکه پایه‌های این اعتماد شکل بگیرد، می‌توانید روابط سودمندی با مشتریان خود داشته باشید.