فنگ شویی از خانه تکانی تا تکاندن جسم و روح

فنگ شویی از خانه تکانی تا تکاندن جسم و روح : فنگ شویی سالهاست که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد در ایران اما خیلی شناخته شده نیست؛ علت و دلایل آن را از زبان ژاله معروف در گفت و گوی اختصاصی با دیدار ببینید. ژاله معروف سال هاست در حوزه فنگ شویی فعالیت می‌کند؛ او در کشور کانادا و چین تحصیل کرده مدرک دکترا دارد و حالا هم با هدف انتقال تجربیات خود می‌خواهد دوره‌های تخصصی فنگ شویی را در تهران برگزار کند؛ همین موضوع دلیل گفت و گوی ما با او شد.

او در ابتدای صحبت هایش در پاسخ به این پرسش که آیا فنگ شویی همان خانه تکانی است، می‌گوید: خیلی از مردم فکر می‌کنند که فنگ شویی همان تمیز کردن است، هر چند این تصور تا حدودی درست است، اما همه علم فنگ شویی این نیست.

معروف معتقد است: تمام فنگ شویی خانه تکانی نیست، رویکرد این علم در اقلیم‌های مختلف مدل‌های متناسب خودش را دارد و یکی از روش‌های مناسب برای جا به جایی انرژی است؛ البته این قانون فقط برای منزل نیست برای محل کار و حتی جامعه و شهری هم که در آن زندگی می‌کنید هم صدق می‌کند؛ این خانه تکانی می‌تواند روزانه، هفتگی و ماهانه باشد، اما قطعا در پروسه زمانی یکساله جایی ندارد.

به گفته او هر وسیله‌ای که استفاده نمی‌شود آلودگی دارد در مسیر حرکت انرژی انسداد ایجاد کند و ما دچار رخوت می‌شویم اگر این وسایل در خانه باشند در روابط زناشویی و اعضای خانواده تاثیر منفی می‌گذارد و اگر در محل کار باشد راندمان کاری افراد را پایین می‌آورد.

فنگ شویی روح و روان را هم درمان می کند

این استاد فنگ شویی می‌گوید: فنگ شویی یک رویکرد درمانگرایانه است، زمانی که فنگ شویی را در یک محیطی اجرا می‌کنیم یعنی می‌خواهیم به لحاظ انرژی محیط را درمان کنیم، چون هر بنایی بالقوه یک انرژی دارد و فنگ شویی برنامه‌ای است که می‌توانیم به کمک آن نکاتی را در زندگی مان اجرا کنیم.

معروف روی این موضوع هم تاکید می‌کند که اعتقاد ما در فنگ شویی این است که همان طور که روح بدن را به عنوان کالبد خود برای تجربه در جهان انتخاب می‌کند کالبد ما هم در خانه و محل کار به دنبال آسایش و رزق حلال است و در نهایت اینکه خانه‌ها و محل زندگی مان مقدس هستند.

در ادامه این گفتگو به سراغ استفاده از پارامتر‌های فنگ شویی برای درمان افراد رفتیم و این موضوع را در قالب این پرسش که آیا با پیروی از فنگ شویی می‌تواند برخی بیماری‌های افراد مانند افسردگی و ناراحتی‌های روحی را درمان کند با معروف مطرح کردیم و این متخصص این موضوع را اینگونه توضیح داد:بله قطعا؛ یکی از رویکرد‌های فنگ شویی افزایش سلامت روحی و روانی افراد است که این هم با اجرای یک ساز و کار‌ها اتفاق می‌افتاد و تغییر در سبک زندگی و سبد غذایی.