تکنیک های طلایی برای نقاشی با مداد رنگی

تکنیک های طلایی برای نقاشی با مداد رنگی : جالب است بدانید که يکي از سريع ترين ، ساده ترين و همچنین پرکاربردترين و مجبوب ترين تکنيک های نقاشی،نقاشی با مداد رنگی به شمار مي رود. مداد رنگی ها برخلاف مداد های سياه از نظر نوع به دسته های زيادی تقسيم نمی شوند.مداد رنگي نوعي مداد است که اثر رنگی برکاغذ به جاي مي گذارد. مغز استوانه ای شکل بيشتر انواع مداد رنگی از ترکيب رنگدانه، موم و نوعی خاصی از خاک رس به نام کائولين تشکيل شده است.برای زیبا شدن نقاشی با مداد رنگی لازم می باشد که نکات و تکنیک های طلایی برای نقاشی با مدادرنگی را آموزش ببینید و با تمرین و ممارست آموزش های خود به موفقیت در این رشته هنری برسید. اگر شما عزیزان به نقاشی با مداد رنگی علاقه مند می باشید به شما پیشنهاد می کنیم که خواندن این مقاله را که درباره تکنیک های طلایی برای نقاشی با مداد رنگی را از دست ندهید و تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

تکنیک های طلایی برای نقاشی با مداد رنگی

تکنیک های طلایی برای نقاشی با مداد رنگی

تکنیک های طلایی برای نقاشی با مدادرنگی

برای افرادی که به هنر نقاشی علاقه مند می باشند دیدن آثاری با تکنیک مداد رنگی و دانستن نکات آن بسیار لذت بخش می باشد.افرای نیز هستند به دلیل عدم شناخت کافی از این رشته هنری و آگاه نبودن از نکات و تکنیک های آن این تصور غلط را در ذهن خوددارند که به هیچ عنوان از پس آن بر نمی آیند و نمی توانند نقاشی با مداد رنگی را آموزش ببینند. اما جالب است بدانید که یادگیری این تکنیک چندان هم فکر می کنید پیچیده نمی باشد.در واقع شما با کمی دانش طراحی و دانستن اصول گام به گام نقاشی با مداد رنگی ، می توانید آثار زیبایی خلق کنید و از دیدن آن لذت ببرید. اگر شما هم به یادگیری فوت و فن ها و نکات نقاشی با مداد رنگی علاقه دارید، با ما همراه باشید تا تکنیک های طلایی برای نقاشی با مدادرنگی را برای شما بطور کامل توضیح دهیم.همانطور که می دانید هر شاخه هنری از نقاشی دارای تکنیک ها و نکاتی می باشد که در صورت آموزش آنها می توانید به راحتی در هنر پیشرفت کنید و در رشته مربوطه خود موفق باشید ،نقاشی با مداد رنگی نیز از این امر مستثنی نمی باشد و دارای نکات و تکنیک های طلایی می باشد که شامل موارد زیر است:

  • يکي ديگر از ويژه گي هاي نقاشي مداد رنگی قابليت استفاده بر روی انواع مختلف کاغذ با انواع مختلف بافت میاشد ، البته به جز کاغذ های گلاسه . مناسب ترين انواع کاغذ برای نقاشی مداد رنگی عبارتند از کاغذ بوچر ، کاغذ اشتنباخ فابريانو ، کانسون و بسياري انواع ديگر که با توجه به طرح مورد نظر انتخاب می شوند .
  • قبل از شروع آموزش تکنیک مدادرنگی بهتر است رنگ های مختلف را بشناسید.
  • يک از اصول رنگ آميزی با مداد رنگي استفاده از رنگ های روشن در مرحله اول رنگ آميزی است استفاده از رنگ های روشن در مراحل اوليه کار کمک می کند نقاشی تميز تر و شفاف تر اجرا شود و از آن گذشته امکان استفاده از رنگ های تيره رو رنگ هاي روشن وجود دارد در صورتی که برعکس اين قضيه کار را بسيار دشوار خواهد کرد .
  • در رنگ آميزی با مداد رنگي مانند ساير تکنيک ها برای نشان دادن برجستگي های طرح از رنگ های و سايه های روشن تر استفاده کرده و به منظور نشان دادن عمق طرح از طيف رنگ هاي تيره استفاده می شود .
  • پیش از شروع این تکنیک، تجربه و درک کافی در مورد مفاهیم طراحی پایه و طراحی چهره داشته باشید.
  • برخورداری از یک آموزش اصولی همراه با رفع اشکال توسط استاد، نکات بیشتری را با صرف زمان بسیار کمتر، یاد بگیرید.
  • سبک سايه پردازي در اين روش خط و خطوط ايجاد شده بوسيله مداد به صورتي در يک جهت و کنار هم قرار مي گيرند که در هم محو شده و اثري از آنها به چشم نخورد. دراين سبک حجم، بعد و غيره را با استفاده از کم و زياد کردن شدت رنگ و نو ر به تصوير مي کشند.
  • سبک خطي شامل استفادهاز خط و خطوط در جهات متفاوت است . اين خطوط مي توانند به صورت مورب، موازي، روي هم رفته و غيره به منظور ايجاد طرح اصلي و با توجه به سليقه و مهارت نقاش به کار برده شوند.
  • سعی کنید نوک مدادرنگی شما همیشه بلند باشد و بدون فشار از آن روی مقوا استفاده کنید.
  • می توانید از انواع مقواهای ۱۵۰ تا ۲۲۰ گرم با بافت متوسط، در برندهای فابریانو و اشتنباخ استفاده کنید.
  • در نقاشی با داد رنگی توجه و دقت به هنگام انتخاب مقوا بسیار با اهمیت می باشد.
  • ویژگی یک مقوای مخصوص و خوب برای نقاشی با مداد رنگی این است که زود پر یا اشباع نمی شود و لایه های رنگی بیشتری را می توان روی آن رنگ آمیزی کرد.
  • همیشه بهتر است مارکی از مداد رنگی را تهیه کنید که در صورت تمام شدن هر کدام از رنگ ها، امکان خرید تکی آن ها هم وجود داشته باشد و این یک تکنیک موثر در نقاشی با مداد رنگی می باشد.

    منظور از تکنیک فشار در نقاشی با مداد رنگی چیست؟

    ساده‌ترین و طبیعی‌ترین روش ایجاد سایه‌روشن این است که فشار دست تان روی مداد را کم و زیاد کنید. نوک مدادتان را بتراشید و با کمترین فشاری که می‌توانید دایره‌های ریز تودرتو بکشید تا سطحی که می‌خواهید به رنگ روشن باشد به نرمی با رنگ پوشانده شود. همین طور که به طرف دیگر می‌روید کم‌کم بر فشار دست‌تان بیافزایید. می‌توانید تمام سطح را نخست با رنگ روشن بپوشانید و سپس با افزایش فشار مداد، لایه‌های دیگری را به قسمت‌های دلخواه که می‌خواهید پررنگ‌تر باشند بیافزایید. می توان گفت روش فشار، روش خوبی برای درآوردن سایه‌های متنوع از یک مداد با رنگ تیره یا متوسط است.

    نقاشی با مداد رنگی چه کاربردهایی دارد؟

    بهتر است بدانید که نقاشي با مداد رنگي علاوه بر اين که خود به عنوان يک هنر مستقل ارزشمند محسوب می شود در بسياری از رشته های ديگر نيز کاربرد دارد. به عنوان مثال طراحان لباس در طراحی های اوليه خود با استفاده از مداد رنگی ايده خود را به نمایش می گذراند. طراحان دکوراسيون داخلی، معماران، گرافيست ها و کليه افرادی که با مبحث طرح و رنگ درگير هستند نيازمند آشنايی با اصول و تکنيک ها نقاشی مداد رنگی هستند.

    برای نقاشی با مداد رنگی چه لوازمی مورد نیاز می باشد؟

    لوازم مورد نياز برای نقاشی مداد رنگی عبارتند از کاغذ يا مقوا در ابعاد مورد نظر ، تخته شاسی مناسب، مداد رنگی در رنگ های متنوع ، مدل نقاشی ، پاکن و تراش. نقاشی با مداد رنگی عليرغم سرعت بالا، سهولت کاربرد و تجهيزات ساده و ابتدايی در صورت اجرای حرفه ای می تواند به يکی از زيباترين تکنيک های هنر نقاشی تبديل شود.

    مداد رنگی های مناسب برای نقاشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

    بد نیست بدانید که تقسيم بندی مداد رنگی ها با توجه به خشک و يا چرب بودن مغز آن ها می باشد. مداد رنگی ها دارای ويژه گی های خاصی مانند قابليت حمل آسان، استفاده آسان، پاک شدن آسان و … می باشند که باعث افزايش ميزان کاربرد آن ها شده است. يکی ديگر از ويژگی های نقاشی مداد رنگی قابليت استفاده بر روی انواع مختلف کاغذ با انواع مختلف بافت است، البته به جز کاغذ های گلاسه.